STRÁNKA PŘESMĚROVÁNA NA:

ROMAN KRÁSA.EU

Nejlepší filmové zážitky dekády

30.12.2010 20:35

Máme konec prvního desetiletí 21. století a třetího tisíciletí a těchhle deset let si zajisté zaslouží takové menší shrnutí. A jelikož jsme v sekci filmy, podíváme se na pro mne to nejlepší, co nám filmografie naservírovala a s jakými filmy mám nejlepší zážitky. Jenom bych chtěl ale nejprve ještě uporoznit, že když tohle desetiletí začínalo. mne bylo teprve devět let, takže jsem jen těžko mohl vidět tenkrát ty nejlepší filmy, jaké vůbec v televizi a kině běželi. I tak jsem se některé pokusil později dohnat a tak vám teď a tady v různém pořadí (nejedná se o žádnou topku film) předkládám své nejlepší filmy 1. dekády tohohle století:

1. Počátek (2010): Tak tohle byla chuťovka, kterou nám tenhle rok nabídl. Nolanovka, která rozhodně nezklame. Poměrně složitý snímek, na který se musíte soustředit a nepřerušovat děj potřebou jít na záchod. Je důležité vychutnat si všechny nuance a i po několikanásobném pouštění vám některé pasáže nebudou tak docela jasné a hlavou vám bude prolétat nepřeberné množství otázek. Ale jedině s titulkama. Dabing se vůbec nepovedl, to je alespoň můj názor. Nadabované to celé je až příliš vykonstruované.

2. Avatar (2009): Moje první zkušenost s 3D technologií. Kdyby tohle byla hitparáda, Avatar by rozhodně stál na samotném vrcholu. Takový zážitek! Páni, pořád si vzpomínám, když jsem vyšel z kinosálu do nočních Karlových Varů a nad námi svítil Měsíc. Zatím se tomuhle filmu nic nevyrovná.

3. Vall - I (2008): Zatím nám to jde pěkně chronologicky, co? Sice už jsem celkem odrostlej, ale tahle pixarovka má v sobě určité kouzlo, díky němuž si dokáže podmanit i dospělého diváka. Myšlenka toho zničeného světa a tolika omýlaného robota schopného citů mi kolovala hlavou ještě následující den

4. Úžasňákovi (2004): Ani mi nepřipadá, že už uběhlo šest let. Ale byl to zážitek. Úžasňákovi jsem viděl se svou rodinou. Připadali mi jako revoluce v animovaných filmech a bál jsem se potom na nějaký další animák dívat, protože jsem se obával, že bych si mohl zkazit zážitek.

5. Shrek (2004): Tak první díl rozhodně neměl chybu. S pokračováními to šlo všechno do kytek, ale jednička byla průlomová. Nezpomenutelné hlášky, legendární postavičky, příběh postavený naruby.

6. Social network (2010): Jde vidět, že jsem zestárl. V devíti letech bych se na tohle těžko díval. Teď jsem generace silně zasažená facebook mánií a tenhle film může být určitým prvkem, který nás vytrhne z naší letargie. Ale opravdu jenom možná, jinak to je skutečně vynikající snímek.

7. Sunshine (2007): Vynikající sci-fi. Ještě teď vidím to úžasně jasné světlo, které tam bylo. Na jedné straně neuvěřitelné horko ze Slunce, na straně druhé kosmická zima. Nádherně hutná atmosféra.

8. Zombieland (2009): Opravdu labužnický kousek. Komedie? Horor? Trochu ve stylu "Smrtelného zla", jen tady jsme trošku dál i co se společenských zvyklostí týče. Nespočet odkazů na naši dobu. Humor i romantika v jednom a přitom to není klišé.

9. Osudový dotek (2004): Dvojka o něco horší, ale jednička byla vynikající. Záhady, lehce filosofično, spousta otázek bez odpovědí, cestování časem...A byl mi inspirací k sepsání povídky "Efekt motýlích křídel"

10. Star Trek (2009): Jako kluk jsem ten seriál sledoval s nadšením. Pak jsem ho z nějakého podivného důvodu považoval za hloupost a tímhle filmem jsem si jej opět oblíbil. Takže pro mne tak trochu srdcovka, co se týče návratu do starých let.

11. Batman začíná (2005): Miluju tyhle komiksárny. A Nolan dokázal Batmanovi vrátil  zašlou slávu, kterou si rozhodně zaslouží. Už nikdy víc nechci vidět zmrzlého Schwarzenegera brečet, ne, nikdy. Ale Batman začíná mne zachvátil svými triky, temným pojetím, výpravností.

12. Equilibrium (2002): "Našlapuj lehce, neboť šlapeš po mých snech." Skvělá myšlenka, úžasné zpracování a Bale ve své typické póze. Viděl jsem to až letos na sklonku dekády a jsem tomu rád, asi těžko bych tenhle film zvládl pobrat v deseti letech.

13. Remember me (2010): Úplně jiné zpracování 11. září, kdy na začátku nic nevypovídá o závěru snímku. Hrdina Stmívání ve své póze strhaného mladíka...ale tady mu ta póza dokonce výborně sedí. Výtečné drama se všmi detaily.

14. Nezvratný osud (2000): Tímhle začínalo desetiletí? Pak tedy klobouk dolů. Na jedničku nic dalšího nemá. Strach z hororů mně v té době již přecházel, ale Nezvratný osud mne opět výborně vyděsil a já se bál jít usnout a musel dlouho přemýšlet, co je osud a co pouhá náhoda. Na nic jsem bez tak nepřišel, ale další pokračování Nazvratného osudu, zvláště pak od trojky, mne naprosto znechutily, že asi pojede v kolejích SAW, tedy pouhá likvidace postav bez větší psychologie a tudíž i strach vyprchává.

15. Iluzionista (2006): Krása! Vážně, tenhle film mám rád. Po vzoru Nortona jsem si nechal i narůst vous. Neviděl jsem Dokonalý trik, takže nemohu porovnávat, ale Iluzionista..olalala

16. Proroctví (2009): Dost temně natočené. Pro někoho hloupý film se samým klišé a hlavně ten závěr, ale já na něj rozhodně nedám dopustit. Titulkovaná verze je tady 100x lepší než dabing, který stojí za prd.


 

Share |

Diskusní téma: A Vaši oblíbenci?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek