STRÁNKA PŘESMĚROVÁNA NA:

ROMAN KRÁSA.EU

Vánoční dárek :)

23.12.2010 15:30

Dáreček naleznete pod obrázkem:

 

Na Vánoce jsem pro Vás, protože Vás mám neskutečně rád, připravil nejeden dárek, tak se na ně nyní popořadě podíváme a krátce si je představíme. Ježíšek u nás chodí lehce v předstihu a v první nadílce jsem pod stromkem nalezl pěknou sbírku záznamů (sic starších, ale i tak snad potěší) ze své základkového čtenářského deníku:

Spiknutí Škorpionů – špionážní román Roberta Ludluma nás provede prostředím hodně vynucující adrenalin

Bourneova totožnost – román, podle něhož následně vznikl film a několik jeho pokračování. Rozhodně výborné čtení, máte-li rádi napětí

Hádův faktor – také podle něj byl natočen, tentokrát ale podle mne celkem nepovedení, filmeček. Kniha není tak napínavá ani svižná jako předešlé. Jako by autorovi nějak docházel dech

Altmanův zákon – ještě štěstí, že tohle jsou vážně deníkové záznamy, jinak bych si ani nepamatoval, že jsem knihu podobného názvu vůbec četl

To byla špionážní četba a nyní trocha historie:

Máte li rádi středověkou Anglii, můžete si tak do poloviny (abyste nevěděli závěr) přečíst Kouzelníka Merlina, podařený román celkem dobře se držící známých reálií. Následují pokračování Meč krále Artuše a Okouzlený kouzelník. Poslední jmenovaná kniha je z nich asi nejsmutnější. Ještě existuje Smrt krále Artuše, ale tu jsem zatím nečetl a snad si někdy tohle všechno přečtu znovu a sepíšu recenze.

Dalším bodem v pořadí jsou knihy s válečnou tématikou. Těch také přibylo hned několik a všechny od Svena Hassela:

Krvavá cesta na smrt

Komisař

Vláda pekel

Krev a mráz

a co se katastrofický knih týče, vybral jsem ze čtenářského deníku i záznam z jedné ze svých nejoblíbenějších, kterou je Den poslední. Docela neznámá kniha, alespoň ani na internetu není moc k nalezení (co se informací o ní týče), ale patří k tomu lepšímu, co jsem četl. A poslední knihou, též katastrofickou je Hněv.

Vidíte, že knih přibylo skutečně hodně. Zatím jsem nestihl přepsat recenze na romány, které snad přijdou do Nového roku. V následujícím týdnu se tak můžete těšit na knihy: Modlitba za Kateřinu Horowitzovou; Čtyři dohody; Magorovy dopisy; Zmatky chovance Törlese; Racek…a snad vás upokojím tím, když prozradím, že půjde o recenze a nikoli o deníkové záznamy z mých mladších let.

Abyste se v knihách lépe vyznali, u každého žánru jsou rovnou vypsal, jaké knihy jsou v menu, abyste je mohli snadněji nalézt.

Z filmové produkce přibyl pouze Top Gun. Během vánočních prázdnin se mi snad podaří několik povedených kousků shlédnout a podat Inko.

Z mé vlastní tvorby jsem přidal několik starších povídek, snad celkem podařených, přestože některým již táhne na čtvrtý pátý rok jejich existence:

Dva světy – katastrofický příběh, inspiraci jsem si bral z výše jmenované knihy Hněv

Procitnutí – další katastrofická povídka

Nad propastí – spíše dramatická povídka. Na zimní večery trochu smutná, ale jedna z těch lepších

A mikropovídky:

A ten den byl náš nejlepší

Stejně jako stín pochybnosti

Každé ráno vychází slunce

V příštím roce se můžete těšit na román „Efekt motýlích křídel“, možná už na Silvestra. Je sice také starší, ale některé menší dárky si pro Vás nechávám na časy nouze.

A nyní něco jiného: vytvořil jsem nové stránky. Ano! Jedny o historii: https://global-history.webnode.cz/, které sice fungují, ale nejsou zaplněné. Ale postupným přidáváním by mohli být snad celkem na úrovni. A pak je tady ještě: https://svet-knih.webnode.cz/. Stránka věnovaná knihám. Ale ve skutečnosti jde o záznamy z mých školních sešitů a za pomoci zpětných odkazů je propojím s těmihle stránkami. Budete si tak k jednotlivým autorům knih přečíst nějaké informace z jejich života a případně stručné informace o dalších dílech

Řekl bych, že dárků je dost, co myslíte? Dejte vědět do diskuze, jak se Vám líbí. Snad Vás potěšili a ještě jednou přeji ŠŤASTNÉ A VESELÉ.

Share |

Diskusní téma: Vánoční dárek :)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek