STRÁNKA PŘESMĚROVÁNA NA:

ROMAN KRÁSA.EU

Mikuláš bez Mikuláše a jak to bude dál...

05.12.2010 16:25

Jen se něčeho napiju a hned jsem zpátky...

...tak jsem tady, osvěžen a svěží :D trochu slovní hříčka pro pobavení (bez vtipu) a můžeme začít psát něco chytrýho. Ale když mě nic moc nenapadá, asi budu jen tak o něčem plkat a možná se na nějakém názoru shodneme, možná neshodneme a možná se dozvíme něco nového a přijdeme na nějaké převratné myšlenky.

  • Moc jsem z okna nekoukal, ale přesto jsem dnes jednu skupinku těch nebesko-pekelných postav potkal. už to není, co bývalo. Dřív jich bylo vážně o dost vc, alespoň ještě v mém dětství. To jste je mohli slyšet, jak jdou po ulici a po bytech, řinčí řetězy a domáhají se vstupu dovnitř, aby nebohé dítě vyděsili k smrti a následně obšťastnili nějakou sladkostí. Holt všechno se mění, dneska je i čert na objednávku. Mohu se jen utěšit faktem, že za pár brzkých let se budu taky převlékat za jednoho z nich, abych vyděsil svého synovce :D
  • Věděli jste, že PF je z francoužštiny? Myslím takové to přání alá PF2011...přemýšlel jsem, co to může znamenat a marně jsem hledal nějaké slovo na "p" a "f", které by znamenalo něco smysluplného, ale marně. Tak jsem zneužil Google, aby mi pomohl a naučil jsem se zase něco nového. Čili PF = Pour féliciter – „pro štěstí“...a teď bude následovat pojednání z wikipedie:
  • Novoročenka (PF, slangově Péefko – odvozeno z francouzského Pour féliciter – „pro štěstí“) je obvykle kartička s přáním do nového roku. Vedle nejběžnějších papírových novoročenek se vzácně setkáváme i s novoročenkami keramickými, dřevěnými apod. Původ a historie hromadného rozšíření novoročenek v českém prostředí jsou nejasné. Obvykle se uvádí, že významným popularizátorem novoročenek byl hrabě Karel Chotek z Chotkova a Vojnína (1783 - 1868, v letech 1826 - 1843 nejvyšší pražský purkrabí). S jeho jménem je údajně spojeno též pronikání zkratky PF, z francouzského "pour féliciter", do českého prostředí. Francouzština patřila na počátku 19. století k povinné výbavě nejvyšších společenských vrstev, francouzská inspirace není proto překvapující. Zajímavé však bezesporu je, že zkratka PF v českém prostředí zdomácněla a dodnes je text PF či POUR FÉLICITER téměř běžnou součástí českých novoročenek. Ve Francii se toto slovní spojení pro novoroční přání v současnosti nepoužívá. Historie českých novoročenek je však nejméně o několik století starší než novoročenky Karla Chotka. Bezpečně je doložena kovová novoročenka v podobě mince s německy psaným nápisem ZVM NEVEN IAHR, vyrobená v pražské mincovně a datovaná do roku 1606.

  • Takže to je celé docela zajímavé i zábavné, nemyslíte? Myslím skutečnost, že mi používáme termín převzatý z francoužštiny, přičemž ve Francii se vlastně dnes nepoužívá. Docela legrace :)
  • Už se vážně docela těším na Vánoce. Dostanu Kroniku...nemůžu se dočkat na ty zápisy a halvně, až za pár let těch 200 stran zaplním. Ono ani tak nepůjde o kroniku, spíše o miš maš všeho možného. Něco jaké deníkové záznamy jen bez těch denních záznamů. Zkrátka se tam objeví vše, co mě zrovna napadne. Myslím, že generace, které po nás přijdou a dostane se jim ta kniha do rukou se nad tím budou moci pozastavit, zamyslet, zasmát a možná i zavzpomínat. Uvidí, zažijí, jací jsme tenkrát byli, co jsme prováděli, objetovali, zničili, jak jsme komunikovali a budou to moci porovnat se svou dobou, která bude uričtě o dost rozdílná té naší.
  • Tak, co bych ještě zmínil. Zítra 3 hodiny předtančení...docela záhul, hlavně ty zvědačky, co nás čekají. Myslím, že za půl roku budeme tímhle tempem pěkně nadopovaní testosteronem. Taky jsem začal trochu víc cvičit. Ale ty 5 - 7 kilové činky, co mám doma na to už nejsou nic moc. Sice se můžete po hodně dlouhé době dočkat aspoň nějakých proporcí, ale to je vedleší. Tak jsem vymyslel takové panlákovské řešení. Vzal jsem starou tašku, před lety používanou k docházce na základku, naplnil jsem ji tlustými a těžkými knihami a užívám ta kila jako závaží. A s tou se teprve posiluje. Jedna báseň. Jen se ztrhat! :D
  • A teď se ještě podívám trochu na učení, možná si ještě něco přečtu. Měl bych napsat něco taky na stránky "Nejdecké opozice" a hlavně napsat slohovku na němčínu.Takže o večerní zábavu máme postaráno...

 

Share |

Diskusní téma: Mikuláš bez Mikuláše a jak to bude dál...

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek