STRÁNKA PŘESMĚROVÁNA NA:

ROMAN KRÁSA.EU

Záloha - dnes nutnější než dříve

10.07.2009 09:44

Koukám na denní tisk a přemýšlím nad tím, že bych si asi měl zase zazálohovat svá cenná data. Cenná jsou pro mne, na mém HDD můžete najít fotografie, videa z kamery, mou složku s povídkami a různými potřebami a mnohé další informace. Žádné číslo pinu ani hesla tam však nenajdete, tohle všechno mám v hlavě. Kdyby chtěl můj starý stolní počítač někdo napadnout a ukrást cenná data, ať si klidně poslouží, nic zvláštního nenajde, jenom mne tím pěkně naštve, protože mi ho vyřadí z provozu.

            Jižní Korea dnes očekává pokračování kybernetických útoků, které v posledních dnech zpomalovaly webové stránky v zemi a ve Spojených státech.“ Píší na https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vlna-utoku-na-jihokorejske-servery-udajne-prisla-ze-16-zemi/387340 . Vypadá to trošku jako ze science – fiction. Napadené počítače přitom zahltí různé internetové stránky a uživatelé tak s počítačem nehnou, je pod kontrolou kohosi zvenčí. Z těchto útoků vinila Jihokorejská republika KLDR, ale ukázalo se, že za nimi stojí někdo jiný. Útoky pocházejí od 86 IP adres, přičemž České noviny nepíší, zda jsou tyto IP adresy utajené nebo pocházejí z různých počítačů. Jestliže útočníci používají program založený na bázi Tor, mají analytici a různé agentury co dělat, aby je všechny našli. Jak je známo, IP adresy pak mohou pocházet například z počítače na americké univerzitě a pravý útočník si přitom sedí doma v teplíčku někde na druhé straně planety. Jde o síť různě propojených počítačů nabízejících svou IP adresu k utajení té vaší.

            Jako by ale někdo chtěl, aby se všechno svedlo na KLDR a jiné „nepřátelské“ země. Podívejme se na to takto: nejprve vyřadí systém. Počítače napadají různé internetové stránky a po celou dobu je počítač nekontrolovatelný a útočník si z něho může zkopírovat, co se mu zachce. Nač hledat viníka, když si ho můžeme vymyslet. Svedeme to na jiný stát. Ten se začne bránit. Nejprve slovně, ale poté, co ho oslabené státy začnou více provokovat a vybízet k otevřenému střetu, vytáhne zbraně. Připomíná mi to Smrtonosnou past 4. Asi se moc dívám na televizi.

            Je ale zajímavé, že útočníci napadli právě ty nejmocnější státy na světě, nemyslíte? USA a Jižní Koreu. A přitom se dokázali nabourat do systému největším korporací: Ministerstev, The Washington Post, nebo do Bílého domu.

            Uvidíme, co z toho vyleze, ale já nevím jak vy, já si jdu udělat zálohy. Už je to pěkná řádka měsíců, kdy jsem zálohoval pravidelně, tak je možná načase s tím opět začít. Sice ve svém computeru nemám nic, co by mohlo ohrozit státní bezpečnost nebo mě (to se možná pletu), ale mrzelo by mne o všechna svá data přijít jen kvůli lhostejnosti.

Share |

Diskusní téma: Záloha - dnes nutnější než dříve

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek